Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازگشت پادشاه؛ ۷ انتظاری که از «اثر جرمی: اندرومدا» داریم

0

بایوویر اگر بهترین نقش‌آفرینی ساز جهان نباشد، قطعا یکی از سه چهارتای اول لیست بهترین‌هاست. هر چند این واقعیت نیازی به مدرک ندارد و “آفتاب آمد دلیل آفتاب”، بهتر است نگاه کوتاهی به پشت سرتان بیندازید و دو نام بی‌نهایت بزرگ یعنی اثر جرمی و عصر اژدها را ببینید. نسخه‌ی سوم عصر اژدها که می‌توان گفت از اولین بازی‌های باکیفیت و قابل اعتنای نسل جدید بود؛ اما هنوز چشم‌مان به جمال چهارمین نسخه از اپرای فضایی بایوویر روشن نشده است. از اندرومدا تاکنون اطلاعات و نمایش‌های بسیار محدودی در اختیار عموم قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده که در تحریریه‌ی گیم‌نیوز دست بکار شویم و 7 انتظاری که ما از این بازی داریم را با شما به اشتراک بگذاریم. شاید بعضی از این موارد در دنیای اثر جرمی امکان پذیر نباشد و یا برخی وجودشان تایید شده باشد با این حال این‌ها خواسته‌های ما در قبال بازی است و شب‌ها با رویای آن‌ها می‌خوابیم… امیدوارم بایوویر به حرف دلمان گوش کند!

  • کاوش بیشتر

نسخه‌ی چهارم اثر جرمی در کهکشانی جدید و ناشناخته برای انسان به نام اندرومدا اتفاق می‌افتد. همان طور که می‌دانید داستان بازی سال‌ها پس از سه‌گانه‌ی اول رخ می‌دهد و در آن انسان‌ها به دنبال فتح و کاوش بیشتر فضا، به کهکشان همسایه یعنی اندرومدا سفر می‌کنند. همانطور که از داستان و حتی حرف‌های سازندگان مشخص است، اثر جرمی جدید درباره‌ی کشف این دنیای جدید است. پس بیهوده نیست که انتظار داشته باشیم کاوش و کشف کردن در دنیایی که تم اصلی آن رویارویی با ناشناخته‌هاست، چندین مرحله بالاتراز استانداردهای قسمت‌های قبلی باشد.

cmtuknvvh3namldxwrwb دیگر اسکن چند سیاره به دنبال منابع نمی‌تواند عطش کاوشگری درونمان را سیراب کند. کاوش و جستجو در این کهکشان جدید باید فراتر از اینها باشد. تصور کنید در کهکشانی هستید که میلیاردها ستاره و هزاران میلیارد سیاره و مکان عجیب  رازآلود برای کشف شدن دارد. مسلما تعداد بسیار زیادی از این سیارات و مکان‌ها چیزی مفیدی در خود ندارند ولی همان تعداد معدود نیز مطمئنا شبیه یکدیگر نخواهند بود. شاید اصلا در گوشه‌ای از اندرومدا مکان‌هایی وجود داشته باشد که قوانین فیزیک شناخته شده برای ما در آن‌ جا کارایی خود را از دست بدهند!

  • نقش پررنگ Mako

ماکو نام وسیله‌ی نقیله‌ی دوست داشتنی فرمانده شپرد در شماره اول اثر جرمی بود که متاسفانه در قسمت‌های بعدی این سری به شکل بی‌رحمانه‌ای فراموش شده و نقش آن به شدت کمرنگ شد. یادم هست که گشت و گذارهایم با این ماشین دوست داشتنی در اثر جرمی 1 چقدر لذت بخش و دوست داشتنی بود به حدی که نادیده گرفتن آن در قسمت‌های بعدی چندین و چند فحش و ناسزای آبدار از طرف من نصیب بایوویر کرد! اما حالا ماکو برگشته و در نمایش‌های محدودی که تاکنون از اندرومدا دیده‌ایم، سازندگان بر حضور این وسیله‌ی عزیز در بازی تاکید کرده‌اند.

mass_effect_mako.0.0 البته این قضیه خیلی هم عجیب و غیرقابل پیش‌بینی نبود چرا که اندرومدا درباره‌ی کاوش و کشف دنیای جدید است و چه چیزی بهتر از ماکو برای این کار؟ انتظارمان این است که نقش ماکو در اندرومدا حتی از نسخه‌ی اول اثر جرمی نیز بیشتر باشد. ماکو می‌تواند مرکز فرماندهی کوچک و سیار شخصیت اول بازی باشد و بازی می‌تواند توانایی ارتقا و شخصی‌سازی آن را به بازیکن بدهد. اگر نقش ماکو در بازی به اندازه کافی پررنگ شود، حتی می‌توان انتظار داشت بازیکن دلبستگی مناسبی نسبت به آن پیدا کرده و همانند یک حیوان خانگی دوست داشتنی با آن رفتار کند. طراحان و سازندگان بایوویر این کار را یکبار با نورماندی انجام داده‌اند، پس می‌توانند از ماکو نیز یک نورماندی دیگر بسازند.

  • نژادهای بیشتر و جدید

اندرومدا یک دنیای جدید با نژادهای جدید است. مطمئنا محیط متفاوت این کهکشان با خانه‌ی ما یعنی راه شیری، باعث شده که موجودات زنده‌ی هوشمند کاملا متفاوت و شاید عجیبی در این نقطه‌ی کائنات تکامل پیدا کنند. حالا شاید چندتایی از نژادهای راه شیری نیز در اندرومدا حضور پیدا کرده باشند اما این مسلم است که طراحان بازی باید به فکر نژادهای جدیدی برای دنیای جدیدشان باشند. موجوداتی که تفاوت آن‌ها با هم و با قبلی‌ها، چیزی فراتر از یک تفاوت ظاهری صرف باشد.

mass-effect-3-1200x668 خوشبختانه از این نظر اعتماد کاملی به اعضای بایوویر دارم و نگاهی به کارنامه‌ی این استودیوی خوش نام نشان می‌دهد خلق نژادها و شخصیت‌های به یاد ماندنی در تخصص آن‌هاست. چیزی که از آن‌ها انتظار دارم و منتظرم حاصل کارشان در این زمینه‌ را ببینم، تعداد این نژادهای جدید است. فکر کنید نژادهای جدید زیاد که هرکدام داستان و ویژگی‌های مختص خود را داشته باشند… فوق‌العاده است.

  • امکان انتخاب نژاد

این یکی بیشتر رویاست تا انتظار. تعداد بسیار زیادی از بازی‌های سبک نقش‌آفرینی این امکان را به بازیکن می‌دهند که نژاد شخصیت خود را نتخاب کنند اما تعدادی مثل ویچر نیز هستند که حتی اجازه‌ی تعیین جنسیت، ظاهر و حتی کلاس شخصیت را نیز به بازیکن نمی‌دهند. اثر جرمی چیزی بین این دو بود و از آنجایی که هسته‌ی این سری بر مرکزیت و محور شخصیتی واحد به نام فرمانده شپرد شکل گرفته بود، با اینکه بازی به شما امکان می‌داد جنسیت شپرد را انتخاب کنید اما در واقع خود سازندگان نیز فرمانده شپرد مرد را ترجیح می‌دادند.

2530944-mass+effect+3+shepard در سری جدید نیز به نظر می‌رسد با توجه به تم اصلی داستان که جستجو برای خانه‌ای جدید برای انسان‌هاست، موضوع انتخاب نژاد منتفی باشد اما ای کاش… بگذریم این فضیه مطمئنا در حد یک ای کاش باقی خواهد ماند.

  • امکان ایجاد بیس و کلونی

این یکی اما بر خلاف مورد قبلی اصلا یک رویا نیست که بی تعارف اگر در اندرومدا وجود نداشته باشد از نظر من عملا دونمره از بازی کسر خواهد شد. تصور کنید شما یک کاوشگر در دنیایی جدید هستید، چه هدفی غیر از ایجاد کلونی‌هایی از همنژادهایتان خواهید داشت؟ حتی فاتحان اروپایی امریکا نیز پس از کشف این قاره در هر سوراخی که توانستند کلونی تشکیل دادند. پس وجود این قابلیت برای اندرومدا ضروری است اما می‌رسیم به کیفیت و چگونگی این امکان. انتظار داریم شاهد تقابل انسان‌ها با بومیان سیارات جدید باشیم که مسلما در آن‌ها ما به عنوان یک بیگانه‌ی متجاوز همیشه نقش آدم خوبه‌ی داستان را نخواهیم داشت.

image.adaptive.full.medium. انتظار بعدی این است که کلونی‌ها قابل مدیریت، ارتقا، گسترش پذیر و پویا باشند. دلمان می‌خواهد حس کنیم واقعا داریم یک جامعه را مدیریت می‌کنیم. از تامین منابع برای این جمعیت گرفته تا تجهیز و حتی رهبری آن‌ها در تقابل با بومیان و کلونی‌های دیگر. اگر بایوویری‌ها بتوانند این بخش را درست، به جا و وسیع در بازی پیاده کنند، قول می‌دهم بیش از آن‌که خط اصلی داستان برایتان جذاب باشد، یافتن مکان مناسب برای کلونی‌تان و مدیریت آن شما را درگیر خود خواهد کرد.

  • بخش آنلاین

بعضی از بازی‌های نقش‌آفرینی عملا پتانسیل مناسبی برای یک قسمت چندنفره‌ی آنلاین ندارند اما خوشبختانه اثر جرمی از این دست بازی‌ها نیست. اثر جرمی یک اپرای فضایی بسیار گسترده و عظیم است که شاید وسعت داستان و دنیای آن چیز زیادی از جنگ‌های ستاره‌ای کم نداشته باشد. با این همه هنوز بخش آنلاینی برای این سری ساخته نشده است. البته مدتی شایعاتی مبنی بر اینکه بایوویر و الکترونیک آرتز قصد ساخت عنوانی MMO بر پایه‌ی این فرنچایز دارند به گوش رسید که در حد همان شایعات باقی ماندند. حالا اما وقت مناسبی است که از پتانسیل‌های بسیارزیاد این مجموعه برای بخش چندنفره استفاده شود. تصور رقابت آنلاین بین کلونی خودی و کلونی دوستتان کافی نیست تا به هیجان‌انگیز بودن این ایده ایمان بیاورید؟ ضمن این‌که با وجود بخش آنلاین برای اثر جرمی، می‌توان به رویای انتخاب نژاد نیز دست یافت. بایوویر و ناشر بازی می‌دانند که بخش چند نفره‌ی آنلاین می‌تواند سود و فروش اندرومدا را چندین برابر کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم این انتظار محقق می‌شود یا سازندگان خواب‌های دیگری برای اثر جرمی آنلاین دیده‌اند.

  • mass_effect_andromeda_e3_trailer_5المان‌های نقش‌آفرینی بیشتر

اثر جرمی 1 یک بازی اکشن-نقش‌آفرینی مدرن به حساب می‌آمد که با فرمولی موفق توانست این سبک نسبتا جدید از بازی‌ها را به مرحله‌ی تازه‌ای وارد کند. با این حال در دو شماره‌ی بعدی المان‌های اکشن این سری به قدری افزایش یافت که اثر جرمی 3 عملا یک بازی اکشن بود که کمی عنصر نقش‌آفرینی نیز به آن تزریق شده بود. در واقع حتی اگر کسی که چندان میانه خوبی با این سبک نداشت نیز شماره سوم را بازی می‌کرد، به همان اندازه از این بازی لذت می‌‌برد که از یک اکشن خوش ساخت. با این همه اثر جرمی موفقیت‌هایش را به چیزهایی فراتر از اکشن بودن مدیون است که یکی از آن‌ها بعناصر نقش‌آفرینی است. انتظار داریم اندرومدا صرفا نام Role Playing Game را یدک نکشد و بازی به سان نسخه‌ی اول، بهای بیشتر به این بعد از بازی بدهد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.