Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش مالی کامل مایکروسافت در سال ۲۰۱۶

0

هرچند مایکروسافت دیگر آمار فروش کنسول‌های خود را ارائه نمی‌دهد اما فعلاً می‌توانید گزارش پایان سال مالی این شرکت را در پائین بخوانید.
با توجه به گزاش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2016 و همین‌طور کل سال 2016 مربوط به شرکت مایکروسافت درآمد گیمینگ این شرکت 152 میلیون دلار بوده و یا به عبارتی 9 درصد کاهش داشته و دلیل آن کاهش فروش کنسول‌های ایکس‌باکس بوده که البته بخشی از آن با افزایش درآمد بخش ایکس‌باکس‌لایو جبران شده.

فروش سخت‌افزار ایکس‌باکس 33 درصد کاهش داشته که دلیل آن تعداد کمتر کنسول‌های فروخته‌شده و همین‌طور قیمت پایین‌ترِ هر کنسول به‌فروش‌رفته است. درآمد ایکس‌باکس‌لایو 4 درصد افزایش داشته و دلیل آن هم افزایش تعداد تراکنش‌های مالی و بالا رفتن درآمد هر تراکنش بوده.
مایکروسافت همچنین اعلام کرده تعداد کاربران ماهانه‌ی فعال در لایو 33 درصد افزایش داشته و به 49 میلیون نفر رسیده. این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته 46 میلیون کاربر فعال در لایو داشته.
درآمد مایکروسافت در بخش More Personal Computing (که شامل محصولات ایکس‌باکس می‌شود) در سه‌ماهه‌ی چهارم امسال 4 درصد کاهش داشته و به 8.9 میلیارد دلار رسیده. در واقع به طور دقیق‌تر میزان کاهش، 346 میلیون دلار بوده است که به عبارتی می‌شود 4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته. دلیل آن هم کاهش درآمد بخش سخت‌افزارها (دیوایس‌ها) و بخش گیمینگ بوده. منظور از بخش دیوایس‌ها، محصولاتی مانند سورفیس و … هم می‌شود.
مایکروسافت اعلام کرده درآمد کل این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم امسال 20.6 میلیون دلار بوده که نسبت به همین درآمد در سال گذشته 7 درصد کاهش داشته و سود خالص آن 3.1 میلیارد دلار بوده است.
اما درآمد مایکروسافت در کل سال 2016 برابر 85.3 میلیارد دلار و سود خالص این شرکت در کل سال 2016 برابر 16.8 میلیارد دلار بوده است.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.