Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۳ بازی که می‌توانید در ایام نوروز ۹۶ بازی کنید

0

در تعطیلات نوروز سرگرمی به یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد تبدیل می‌شود. تفریح، سفر، دید و بازدید و کارهای مختلف از این قبیل به جای خود، بازی کردن در ایام نوروز نوع برگزیده‌ای از سرگرمی محسوب می‌شود! در واقع بسیاری از گیمرها بازی‌های خوبِ سال را نگه می‌دارند تا در این تعطیلات بتوانند آن‌ها را با حوصله و لذت بیشتری بازی کنند! دسته‌ای از گیمرها هم با وجود این‌که ایده‌هایی برای بازی کردن در تعطیلات دارند، با حجم زیادی از بازی‌های امتحان نشده مواجه می‌شوند و تصمیم‌گیری برای شروعِ یک بازی جدید مصادف با تعطیلات را سخت می‌یابند! اگر شما هم از این دسته گیمرها هستید و نمی‌دانید در نوروز بهتر است به سراغ کدام بازی‌ها بروید، این 13 پیشنهاد نوروزی گیم‌نیوز برای شما است:

13 – Walking Dead Season 3

«مردگان متحرک» بعد از این‌که توسط Telltale به یک بازی ماجرایی (بیشتر رمان گرافیکی) تبدیل شد، موجی از بازی‌های اپیزودیک را به راه انداخت و توانست واجد شرایط رهبریِ یک پیش‌فرض جدید در سبک بازی‌های رایانه‌ای باشد. اگرچه فصل دوم این بازی سریالی، آن‌قدری که انتظار می‌رفت جذاب نبود، اما سازندگان به پشتوانه‌ی اساسی که چهار سال قبل بنا کرده بودند، فصل سوم را هم ساختند.

تا کنون دو قسمت از فصل سوم این بازی منتشر شده است و تل‌تیل نشان داده که هنوز بلد است مخاطب را متحیر کند و احساسات او را به خوبی برانگیزد. هر چقدر سریال با ماجراهای کش‌دار و آبکی ریک و دوستان غیرقابل تحمل شده، بازی در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند. تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای شروع این بازی است. مطمئنا با توجه به این‌که این بازی را می‌توانید برای اندروید و iOS هم دانلود کنید و نیاز نیست که همیشه در خانه و پای کنسول یا رایانه‌تان باشید، انتخاب مناسبی خواهد بود.

قسمت سوم این فصل از بازی هم 28 مارس (8 فروردین) عرضه می‌شود و اگر تا آن موقع دو اپیزود اول را تمام کرده باشید، می‌توانید تا پایان تعطیلات با این بازی سرگرم شوید و منتظر دو قسمتِ باقی‌مانده بمانید!

12 – Super Mario Maker

هنوز هم خاطره‌ی قارچ‌خور بازی کردن در کنار دوستان و آشنایان یک نوستالژی دوست‌داشتنی برای بسیاری از گیمرها است! اگر شما این تجربه‌ی کودکی را ندارید، حتما به آن جامه‌ی عمل بپوشانید و دست به کار شوید. و اگر از جمله کسانی هستید که با این بازی و خاطرات شیرین ماریو بزرگ شدند، بد نیست در تعطیلات به یاد گذشته به سراغ بازی بروید!

همه‌ی آن‌چه نیاز دارید یک کنسول WiiU یا 3DS است و یک نسخه از بازی Mario Maker. در این بازی شما فقط نقش بازی‌کننده را ندارید و دست به خلق مراحل و سکوبازی‌های خلاقانه‌ی مخصوصِ خودتان خواهید زد. در ماریو میکر، شما مرحله‌ای را می‌سازید، آن را بازی می‌کنید و بعد با دیگران به اشتراک می‌گذارید. همه‌ی این اتفاقات با یاد و خاطره‌ی ماریوهای قبلی می‌افتند چرا که بازی بر اساس بازی‌های مطرح برند ماریو از جمله Super Mario Bros. 3 ساخته شده است!

اگر ذهن شلوغی دارید و نمی‌خواهید وقت صرف ساختن مراحل خودتان بکنید می‌توانید بدون اتلاف وقت سراغ مراحلی بروید که دیگران ساخته و برای بازی کردن به اشتراک گذاشته‌اند و از سکوبازیِ همیشه‌ دل‌چسب و مفرح ماریو لذت ببرید. چنان‌چه عازم سفر هستید، انجام این بازی در 3DS بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. ماریو برای هر سن و علاقه‌ای جذابیت دارد و می‌توانید با خیال راحت آن را در اختیار فرزندانتان قرار بدهید. یک باندل 3DS و بازی ماریو میکر می‌تواند عیدی مناسبی باشد.

11 – Assassin’s Creed Ezio Collection

اگر چند بار دیگر هم با اتزیو به ایتالیای دوره‌ی رنسانس برگردیم و همین داستان‌های همیشگی‌اش را بشنویم و بازی کنیم، «فرقه اساسین» هنوز جذابیت خود را خواهد داشت. تا جایی که به ما مربوط می‌شود، اتزیو، محبوب‌ترین شخصیتِ دنیای اساسینز کرید است و بازی‌هایی که او در آن‌ها حضور داشته، بهترینِ این عناوین.

یوبی‌سافت در سلسله تصمیماتِ اقتصادی خود در مورد مجموعه‌ی فرقه اساسین، تصمیم گرفت در سال 2016 مجموعه‌ی را با عنوان «اتزیو» به بازار عرضه کند که شامل ریمستر قسمت دوم بازی و اسپین آف‌های «انجمن برادری» و «مکاشفات» بود. طرفداران از این تصمیم خوشحال بودند و علی‌رغم انجام دادن همه‌ی این بازی‌ها بر روی کنسول‌های نسل قبل و رایانه‌های شخصی، بازی همچنان پتانسیل بازی شدن را داشت.

اگر شما هم مشتاق سفر به ترکیه در نوروز هستید، مکاشفات شما را به استانبول قرن شانزدهم می‌برد و می‌توانید در این بازی کل این شهر را بدون مزاحمت بگردید! اگر می‌خواهید از این هم دورتر بروید و مشتاق سفر به ایتالیا هستید، تور شهرهای فلورانس، ونیز و رم برای شما تدارک دیده شده است! کافی است تعطیلات عید را به Assassin’s Creed 2 و Brotherhood بسپارید!

10 – Skylanders Imaginators

وقتی به یک بازیِ کودکانه امکانات نقش‌آفرینی اضافه کنید، حتما انتظار دارید که این بازی از سطحِ مخاطب بالاتری برخوردار شود. اما در Imaginators این اتفاق فقط منجر به گسترده‌تر شدن دامنه‌ی مخاطبین بازی شده است!

برای اولین بار بازی‌کنندگان می‌توانند در این بازی شخصیتِ مورد نظر خودشان را خلق کنند و به بازی بپردازند. مانند همه‌ی نقش‌آفرینی‌های دیگر، این بازی هم از آزادی عمل و امکانات زیادی بهره می‌برد و بیش‌تر از هر بازی دیگری شما را به یاد دیابلو می‌اندازد! اما نه آن دیابلوی جدی و سرسختِ بلیزارد، بلکه یک دیابلو برای کودکان.

به همین خاطر است که این بازی برای سرگرم شدن در تعطیلات مناسب است. نه فقط مناسب احوال کودکان و نوجوانان، بلکه گیمرهای بزرگسال هم می‌توانند با این بازی در عین حالی که در فضای بازی‌های موردعلاقه‌شان به سر می‌برند و کمبود امکانات و اختیارات محدود اذیت‌شان نمی‌کند، با حالتی سرگرم‌کننده‌تر روبرو شوند و بیشتر از دقت و تمرکز و حرص و جوش خوردن، کیف ماجرا را ببرند!

Skylanders Imaginators به علاوه دارای یک محیط بزرگِ رنگارنگ و شاداب است که به خوبی حس تعطیلات نوروزی را قوت می‌بخشد. این بازی برای پلی‌استیشن 3 و 4، ایکس‌باکس 360 و 1 و نینتندو Wii U و سوئیچ در دسترس است و تقریبا همه‌ی گیمرها می‌توانند آن را امتحان کنند.

9 – Bioshock: The Collection

درست است که سال‌ها از تجربه‌ی مشقت‌بار بایوشاک 1 و 2 می‌گذرد اما مزه‌ی چالش‌های فوق‌العاده‌ی آن و داستان بی‌نظیرش هنوز زیر زبان علاقه‌مندان آن هست. شاید تا مدت‌ها هیچ بازی دیگری نتواند اتمسفر این بازی را تکرار کند و به داستان‌پردازی آن نزدیک شود. پس بهتر است تا فرصت هست به سراغ آن بروید و حالا که به مدد عرضه‌ی مجدد برای سخت‌افزارهای جدید می‌شود در رپچرِ با کیفیت‌تر از قبل قدم گذاشت، از فرصت استفاده کنید!

در مورد بایوشاک حرف زیاد می‌توان زد و در عین حال حرف زیادی نباید زد. این بازی را همه می‌شناسند و از طرف دیگر هر چه کم‌تر آن را بشناسید بهتر است. بایوشاک‌، یک دنیای پر رمز و راز برای کشف شدن به شما ارائه می‌دهد و با Bioshock: The Collection می‌توانید قسمت اول و دوم و همه‌ی محتوای داستانیِ اضافه‌شان را بازی کنید. به علاوه برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان یک پورت از نسخه‌ی پی‌سیِ Bioshock: Infinite تازه‌وارد هم در این مجموعه در دسترس خواهد بود.

8 – Memoranda

«موراکامی» حداقل یکی دو سالی است که نویسنده‌ی محبوبِ جماعت روشن‌فکر در ایران است. کافکا در کرانه حتما اثری است که لایق خواندن و ستایش است و می‌شود آن را به عنوان برگزیده‌ترین اثر این نویسنده شناخت. اما موراکامی فقط به خاطر داستان‌های بلندش مورد ستایش قرار نگرفته و داستان‌های کوتاه قابل توجهی هم دارد.

بازی «مموراندا» از داستان‌های کوتاه موراکامی اقتباس کرده و ماجراهای زنی را دنبال می‌کند که کم‌کم دچار فراموشی می‌شود. یا، فکر می‌کند که دچار فراموشی شده است. بازی در سبک ماجرایی اشاره و کلیک و با بودجه‌ی کیک‌استارت شده ساخته شده است و آن را یک استودیوی ایرانی ساخته.

اگر علاقه‌مند به بازی‌های اشاره و کلیک با داستان و محیط مرموز هستید، وقت گذراندن در تعطیلات با این بازی به شما پیشنهاد می‌شود. مموراندا در استیم منتشر شده و 15 دلار قیمت دارد و می‌توانید با خرید آن علاوه بر خرید سرگرمی تضمین شده در محیطی جدید و جذاب، از سازندگان مستقل آن هم حمایت کنید.

7 – Nier: Automata

«پلاتینیوم گیمز» با لغو کردن توسعه‌ی بازی Scalebound که قرار بود انحصاری ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 باشد، در سال 95 به بسیاری از گیمرها شوک وارد کرد! اما همه می‌دانستند که بازی Nier یک بازی قدرتمند و تحسین‌برانگیز خواهد بود و کم‌تر نشانی از ضعف در آن دیده می‌شد.

با عرضه‌ی این بازی، خالقین «بایونتا» و «ونکوییش» باری دیگر ثابت کردند که نبض هک‌اند‌اسلش ساختن در دستشان است و می‌دانند چطور می‌شود بعد از ده سال که از عرضه‌ی یک بازی می‌گذرد، ادامه‌ای برای آن ساخت و همچنان موفق شد. (برسد به دست والو)

این بازی علاوه بر المان‌های مشخص بازی‌های پلاتینیوم، مولفه‌های نقش‌آفرینی هم دارد و با داستانی کاملا غیرواقعی اما بازتاب‌دهنده‌ی وضعیت اجتماعی و سیاسی امروز مخاطب خود را درگیر می‌کند. اگر این روزها کلیدواژه‌ی Proxy War خیلی به گوش شما می‌خورد می‌توانید این بازی را امتحان کنید و مطمئن باشید که از پس داستان آینده‌نگرانه‌ی آن چیزهای خوب زیادی دست‌گیرتان خواهد شد.

Automata اواسط زمستان برای کنسول‌ها عرضه شده بود و چند روز است که برای پی‌سی‌گیمرها هم در دسترس است. شما می‌توانید تعطیلات خوبی را با این بازی رقم بزنید؛ اگر طرفدار اکشنِ حساب‌شده و درگیری‌های اساسی باشید!

6 – Injustice

چیز زیادی تا عرضه‌ی قسمت دوم Injustice نمانده و ابرقهرمانان منتظرند تا با کنترل بازی‌کنندگانِ عمدتا بی‌اعصاب، مشت و لگد و فن‌های متفاوت را به حریف‌ها نثار کنند. در این فرصت باقی‌مانده تا عرضه‌ی Injustice 2 بد نیست یک بار هم که شده به سراغ قسمت ابتدایی بروید و از مبارزات دل‌چسب سوپرهیروهای DC کیف کنید!

به علاوه این بازی مبارزه‌ای را هم می‌توانید مانند همه‌ی بازی‌های مبارزه‌ای دیگر به صورت دونفره بازی کنید و اگر در تعطیلات عید خانه‌ی شلوغ و پر رفت و آمدی دارید، برای سرگرمی میهمانان خود هم این‌گونه چاره‌اندیشی کنید. جذابیت‌های ابرقهرمان‌های حاضر در این بازی ممکن است برای شما کم باشد، اما برای پسرِ کوچک داییِ همسرتان حتما فوق‌العاده زیاد خواهد بود! از راه بازی حداقل محبوبیتی برای خود دست و پا کنید. و چه چیزی بهتر از محبوبیت در میان فامیلِ همسرتان؟

5 – Ultimate Marvel vs. Capcom 3

حتما رقابت «مارول» و DC در بخش کمیک خیلی داغ‌تر است، اما به بازی‌ها هم کشیده و نمی‌توانید انکار کنید که جذابیت ابرقهرمان‌های مارول بسیار زیاد است! شاید رویکرد بازی Injustice به مذاق طرفداران کمیک‌ها بیشتر از گیمرها خوش آید، اما بازی Ultimate Marvel VS. Capcom 3 یک بازی گیمرپسندِ ناب است!

اول از همه این‌که در کنار شخصیت‌های بسیارِ دنیای مارول که بازی را جذاب و خواستنی می‌کند، قهرمان‌های دوست‌داشتنی کپکام حضور دارند! شخصیت‌هایی که هر گیمری خواه ناخواه با آن‌ها خاطره دارد. چه در بازی‌های مبارزه‌ای و معمول این سبک، چه در بازی‌های پیشینه‌داری مثل «رزیدنت اویل»، شخصیت‌های کپکام همیشه از کاریزمای خاصی برخوردار بوده‌اند و حالا که یک‌جا جمع شده و آماده‌ی مبارزه هستند، به سختی می‌شود از آن‌ها گذشت!

مارول در مقابل کپکام 3 در سال 2011 برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه شده بود و بعدا به عنوان یکی از بازی‌های لانچ کنسول دستی سونی پلی‌استیشن ویتا شناخته شد. اما سال 2016 برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد و شخصیت‌های جدید هم به این بازی اضافه شدند. یک بازی مبارزه‌ای خوب و جذاب که در بخش‌های مختلف، سرگرمی آفرینی می‌کند. در این بازی یک بخش آرکید وجود دارد که هر شخصیت را در مقابل هوش مصنوعی قرار می‌دهد. در کنار آن، بخش مبارزه‌ی رودررو هم وجود دارد که دو بازی‌کننده با هم به زد و خورد می‌پردازند. یک بخش داستانی هم برای هر کدام از شخصیت‌ها در بازی گنجانده شده است که حس و حال بازی را عوض می‌کند.

حتما باید این بازی را امتحان کنید. چه در تعطیلات نوروز چه در زمانی دیگر. اما زمان مناسب، همین حالا است که می‌توانید به راحتی یک حریف هم برای خود دست و پا کنید و احتمالا تنها نیستید!

4 – Rainbow Six: The Siege

نگران نباشید، برای اوقات تنهایی شما هم بازی‌هایی در نظر گرفته‌ایم، اما هنوز برای رسیدن به آن‌ها زود است. پس قبل از این‌که عجله کنید و در اتاقتان را به روی مهمان‌ها ببندید، بد نیست به این فکر کنید که برخی از بازی‌های جدی را هم می‌شود به صورت دو نفره به بازی نشست!

Rainbow Six از این‌جمله بازی‌ها است که مناسب دورهمی‌های شما ساخته شده است. در کنار بخش آنلاین، این بازی یک بخش همکاری دو نفره را هم ارائه می‌دهد که در بخش Terrorist Hunt پیدا می‌شود! این بازی را هم‌چنین می‌توانید در حالت‌های مختلفِ آنلاین هم امتحان کنید که جذابیت خود را دارد. و البته، اگر در حالت آنلاین قرار گرفتید ممکن است دیگر به یک هم‌بازی در کنارتان احساس نیاز نکنید، اما باور کنید وقتی با همراهی یک نفر دیگر بازی می‌کنید جذابیت بازی خیلی بیشتر می‌شود! چون می‌توانید سر رفیق‌تان داد بزنید و او را به خاطر اشتباه بازی کردن سرزنش کنید.

دقت کنید که این بازی را یوبی‌سافت قرار است خیلی زود کنار بگذارد و اگر تا کنون تجربه‌اش نکرده‌اید، باید بدون درنگ به سراغ آن بروید و تعطیلات عید نوروز را غنیمت شمارید.

3 – Battlefield 1

اگر از پاییز تا حالا درگیر کار و زندگی و درس و مشغله‌های دیگر بوده‌اید و نتوانسته‌اید بتلفیلد 1 را امتحان کنید، حالا وقتش است! بهتر است بدون این‌که به چیزی دقت کنید یا در مورد آن فکر کنید، بازی را بخرید و سعی کنید بدون از دست دادن ردّ زمان، از بازی و اکشن لذت‌بخش آن نهایت لذت را ببرید!

بتلفیلد 1 بدون شک یکی از داستان‌های جذابِ جنگ جهانی را ارائه می‌دهد. ساختار اپیزودیکِ مدرن آن که روایت را از تک بعدی بودن بازی‌های مشابه خارج می‌کند و ابعاد مختلفی از جنگ را به شما نشان می‌دهد، بخش داستانی را جذاب کرده ولی همچنان بتلفیلد را باید در حالت آنلاین امتحان کرد. آنلاینی که پر از قصه‌ی منحصر به فرد است و هیچ اتفاقی را نمی‌توانید از قبل حدس بزنید. آنلاینی که مثل همیشه در صدر قرار دارد و اگر دیگری آن شوید، می‌توانید نهایت لذت از تیراندازی را در یک بازی رایانه‌ای بدون هیچ شک و شبهه‌ای تجربه کنید!

بتلفیلد 1 بدون شک بهترین گرافیک و صداگذاری را در میان بازی‌های تیراندازی اول شخص نسل ارائه می‌دهد و البته انتظار دیگری هم از DICE و انجین فراست‌بایت‌ش نمی‌رفت. برای تجربه‌ی بازی در پلی‌استیشن 4 پرو و تلویزیون 4K خودتان هم نباید نگرانی داشته باشید و اگر این بازی را تهیه کنید، شگفت‌زده خواهید شد چون بازی کیفیتی غیرقابل وصف دارد.

بسته‌ی الحاقی گسترش دهنده‌ی اول بازی هم که با نام They Shall Not Pass شناخته می‌شود به تازگی عرضه شده و اگر یک بار به سراغ بازی رفته‌اید و حالا از آن فاصله گرفته‌اید، بهانه‌ی خوبی است برای برگشتن به آغوش نبردهای جذاب، بزرگ، متنوع و معتادکننده‌ی میدان نبرد.

2 – Mass Effect: Andromeda

خیلی از گیمرها بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی قسمت جدید بازی «مس‌افکت» هستند تا کل تعطیلات را بدون هیچ چک و چانه‌ای به این بازی اختصاص دهند و در کهکشان اندرومدا گم شوند! شما ممکن است از این بازی و سبک آن اصلا خوشتان نیاید و یا قصد داشته باشید بازی‌های کم‌تر جدی را در تعطیلات بازی کنید، اما به هر حال، عنوان جدید BioWare در همین‌جای لیست گیم‌نیوز قرار می‌گیرد و هیچ انتقادی را هم پذیرا نیستیم.

1 – Nintendo Switch

شاید شما هم از کنسول‌های قبلی خود خسته شده باشید و دیگر بازی‌ها برایتان جذابیت زیادی ندارند. در این صورت، پیشنهاد ما، و هر کسی که عقل سلیم داشته باشد، خرید کنسول جدید نینتندو و چند بازی مهم آن در آغاز سال جدید است!

عرضه‌ی «نینتندو سوئیچ» در ماه مارس، همزمان با عرضه‌ی بازی های فوق‌العاده‌ای مثل «افسانه‌ی زلدا» دلیلی برای عدم استقبال از این کنسول و بازی‌های سرگرم‌کننده‌اش باقی نگذاشته است. بازی‌های این کنسول هم مناسب گیمرهای حرفه‌ای و هم مناسب خانواده‌ها و گیمرهای تازه‌کاری است که قصد اول و آخرشان سرگرمی و لذت بردن از بازی است. اگر گیمر حرفه‌ای هستید به هیچ عنوان نباید از تجربه‌ی The Legend of Zelda: Breath of the Wild غافل شوید و آن را از دست دهید. اگر می‌خواهید لحظات شاد و مفرحی را با این کنسول برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید بازی‌های دیگر نینتندو سوئیچ برای شما ساخته شده‌اند. می‌توانید 1-2 Switch را امتحان کنید و با آن از امکانات جذاب نینتندو سوئیچ بهره‌مند شوید.

اما شاید بهترین امکانی که این کنسول ارائه می‌دهد، قابلیت حمل آن است. اگر وسط بازی هستید و مجبورید خانه را ترک کنید، نباید نگران باشید چون می‌توانید کنسولتان را با خود ببرید و به بازی ادامه دهید! همین کار را می‌توانید در سفر هم با کنسول خودتان بکنید و دیگر نباید نگران بازی نکردنتان در ایام تعطیلات و زمانی که مجبور شده‌اید با خانواده به سفر بروید باشید!

بازی‌های زیادی در راه کنسول جدید نینتندو هستند و این شرکت قول داده که عناوین بسیاری را در سال 2017 به انتشار برساند. پشتیبانی نرم‌افزاری نینتندو از این کنسول می‌توان ضامن موفقیت آن باشد و با توجه به اعتمادی که به این شرکت داریم، از همین حالا می‌شود ادامه‌ی این راه را موفقیت آمیز دانست. پس اگر مشتاق خرید یک کنسول جدید هستید و می‌خواهید همه‌ی نیازهای سرگرمی ویدئویی خانواده‌تان را یک‌جا تامین کنید، نینتندو سوئیچ و بازی‌هایش باید انتخاب اولتان باشند.


 

بازی کردن در ایام نوروز حس و حال متفاوتی دارد. البته به مانند همه‌ی کارهای معمول و غیر معمول دیگری که در این ایام انجام می‌دهید! پیشنهادهای نوروزی گیم‌نیوز ادامه دارند… صبور باشید.

همان‌طور که احتمالا متوجه شدید، بازی‌های انتهای لیست نسبت به بازی‌های ابتدای لیست اولویت دارند!

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.